2023. április 3., hétfő

És beindul a MÁVAG Tr 5-ös

 


MÁVAG Tr 5 autóbusz a második világháború után, 1948–1950 között gyártott magyar autóbusz.

A háború által megviselt Budapest közlekedésének helyreállításához, valamint a folyamatosan növekedő utazási igények kielégítéshez szükséges volt új járművek beszerzésére. Az új fővárosi autóbuszok tervezésének, s elkészítésének feladatát végül az 1947 nyarán létrehozott NIK kapta, mely az ország nagyobb járműgyártóit tömörítette. Az első 2 prototípus néhány hónap alatt elkészült, majd az első 5 új autóbusz néhány héttel később, 1948. január 30-án a Parlament előtt került átadásra.

A MÁVAG a BSzKRt legnagyobb autóbusz-beszállítója volt a háború előtt. A Tr 5 autóbusz elődje az 1940-ben bemutatott T 4 típus volt, mely közepes méretű trambuszai alapján tervezték az új buszokat. Az immáron új, Tr 5 típusjellel megjelent kocsik MÁVAG alvázra épültek, s meghajtásukat a 105 lóerős Láng dízelmotor végezte.

Jelenleg a BKV nosztalgiajármű állományának részét képezi, a PBC-255-ös rendszámú jármű működőképes, ugyan rendszeresen nem közlekedik.




Az újjáépített Lánchíd terheléspróbája MÁVAG Tr 5-ös buszokkal (1949)


1 megjegyzés:

  1. mustafa cosan mümün cosan mümin cosan ahmet cossan aci cosan ali cosan
    samsum istanbul
    aschaffeburg hösdbch
    essen düsslanof
    essen düssland
    polizei hösdbch chef büro
    mustafa cosan

    VálaszTörlés

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...